Samenwerking verzekeraar en autoschadebedrijf

SNELLE AFHANDELING DOOR KORTE LIJNEN

Het gebeurde op maandag 19 juni 2017, een warme zomerdag. Jacqueline Claassen uit Nijverdal stapt na haar werk achter het stuur van haar oranje-gouden Peugeot 207. Versnelling in z’n achteruit, gaspedaal ingedrukt. Krtchchch. Met een akelig schurend geluid trekt ze haar ‘gouden koets’ langs een paaltje. Een diepe, krijtwitte groef in de zijdeur, dorpel zwaar ingedeukt. Help!

Mevrouw Claassen zoekt het nummer van Ekelenkamp op haar telefoon. ‘Wat er ook gebeurt, meteen Ekelenkamp bellen, zeg ik altijd’, vertelt ze.


Bij Ekelenkamp zitten maar liefst vijftien verzekeringsadviseurs klaar. Zoals altijd in dit soort gevallen wordt mevrouw meteen doorverbonden naar Debbie Poppe samen met Stefan Domhof werkzaam als specialisten in Schade Afhandeling. Zij schakelt direct AAS Wema Autoschade in en stuurt Claassen daarnaar door. Ondertussen worden er zonder dat mevrouw het weet standaardprocedures in gang gezet om de schadeafhandeling zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Afhandeling

Mevrouw levert haar auto af bij schadeherstelbedrijf Wema van Erik Westra, nog geen vijf minuten van haar huis.

Hoewel het bijna sluitingstijd is, blijft baliemedewerkster Judith Lambers op haar wachten. Terwijl mevrouw Claassen kalmeert, met een kopje koffie, vult Lambers het schadeformulier in met mevrouw Claassen. Een collega zet een leenauto klaar en mevrouws eigen bolide rolt in de goed geoutilleerde werkplaats meteen de brug op.

| Mevrouw Claassen en Judith Lambers

Vrijdags is de auto weer zo goed als nieuw. ‘Ik hoefde helemaal niks te doen’, aldus mevrouw Claassen.

Netwerk

‘Daar gaan we ook voor’, zegt Autoschadehersteller Westra. Zijn bedrijf biedt allround schadeherstel en spuitwerk, ook voor vrachtwagens.


Het Nijverdalse bedrijf is aangesloten bij AAS (Allround Automotive Solutions), een netwerk van schadeherstellers dat 100% service garandeert. ‘Via AAS krijg ik opdrachten, die onder meer via Ekelenkamp binnenkomen.’ Voor elk schadegeval krijgt Westra van Nh1816 een schadedekkingsbewijs, dat aangeeft dat de auto verzekerd is en gerepareerd moet worden.


Via de maatschappij krijgt Westra ook betaald voor zijn diensten.

Innovatief

Dat het portier van mevrouw Claassens auto niet meer te redden valt, is meteen duidelijk. De plaatwerkers van Wema monteren daarom een nieuwe.


De dorpel wordt in de oude staat rechtgetrokken en uitgedeukt. Met een innovatieve 3D-meting bepaalt Wema’s spuiter de exacte kleur en laagdikte, waarmee hij een lakmengsel kan samenstellen dat naadloos aansluit op de rest van de auto.


Het resultaat van dit vakmanschap is een keurig herstelde, blinkende vierwieler. ‘Je ziet er helemaal niks meer van’, zegt mevrouw Claassen, nog steeds lichtelijk verbaasd. “Het is inderdaad een wonder,” is de reactie als Westra in zijn kantoor de schadefoto’s uit het computerarchief tovert.

Bij de aanblik daarvan slaat mevrouw Claassen prompt weer haar hand voor de mond. De prognose was dat de reparatie minstens vijf dagen zou duren. Gelukkig was mevrouw goed verzekerd en kreeg ze ook zonder problemen een leenauto mee.

Korte lijnen

Algemeen directeur Martijn Boerrigter van Ekelenkamp en Erik Westra van AAS Wema kennen elkaar goed. Dat blijkt als de heren elkaar treffen en in onvervalst Nedersaksisch meteen over vrouw en kinderen thuis beginnen.

‘Daarin schuilt ook de kracht van de samenwerking’, legt Boerrigter uit. ‘Dankzij de korte lijnen en het onderling vertrouwen kunnen we bij schademeldingen meteen actie ondernemen.

Van Wema weten we dat ze altijd klaarstaan. We sturen de verzekerde dan ook direct door. Daar heeft iedereen baat bij.’ Boerrigter vertelt dat het belang van de klant het uitgangspunt is. ‘Wij regelen het papierwerk en Wema zorgt dat de auto weer in orde komt.


De klant hoeft zich nergens zorgen over te maken. Daar betaalt ze ook premie voor.’ Jacqueline Claassen kan het alleen maar bevestigen. ‘Bij Ekelenkamp kan ik ervan op aan dat het goed geregeld wordt.’ Inmiddels rijdt ze weer blij rond in haar mooie oranje-gouden Peugeot 207.


A.A.S. Wema Autoschade

Bedrijvenweg 48

7442 CB NIJVERDAL

T 0548 610 075

Auto van Mevrouw Claassen

Deel dit artikel via: